Poďme pekne postupne. Každoročne LOTOS popri prehliadke tvorby lokálnych TV organizuje i súťaž produkcie lokálnych televízií. Tie si môžu svoje príspevky prihlásiť do štyroch kategórií – spravodajstvo, publicistika, dokument a reklama. Spomínaná TV Sen uspela v kategórií publicistika a s príspevkom s názvom „Kto vykope hrob“ túto kategóriu vyhrala. Aj by som televízii zatlieskal, ale... Nebudem komentovať ani hodnotiť úroveň príspevku. To mi neprináleží. Snáď len toľko, že spomínaný príspevok ma vracia späť do 90-tych rokov, či do doby rannej televíznej žurnalistiky a osobne som v pomykove, či vôbec ide o publicistickú tvorbu. Pravda, medzi spravodajstvom a publicistikou je veľmi tenký ľad, tak nechajme dohady dohadmi, názory názormi a poďme k faktom.
Víťazný príspevok odvysielala TV SEN v premiére 25. júna tohto roku. Ako som však s hrôzou zistil odvysielaný príspevok v televízii a súťažný príspevok, s ktorým TV vyhrala publicistickú cenu, sú dve odlišné diela. Líšia sa kamerovými zábermi, strihom, dĺžkou a v súťažnej verzii sa objavuje i iný respondent. Priznám sa, nepoznám do detailu pravidlá súťaže. Osobne si však myslím, že do súťaže by mali ísť len tie príspevky, ktoré boli televíziou odvysielané. Celkom logicky by to tak malo byť. Opäť teda zopakujem slová redaktorky a autorky príspevku, ktorá mimochodom dostala za dielo odmenu 300 eur, „robíme reportáže pre ľudí, nie pre ocenenia.“ Je to klamstvo. TV SEN vyrobila reportáž s názvom „Kto vykope hrob“ pre ocenenie, nie pre ľudí. Ľudia si mali možnosť pozrieť úplne iný príspevok.
Upravenú verziu (3:42) si pozrite tu:
Bez hodnotiaceho komentára už len na záver podotknem, že jeden zo zakladajúcich členov LOTOS-u je i TV SEN. Táto televízia je zároveň jedinou fungujúcou, ktorá sa podieľala na založení Spolku lokálnych televízií Slovenska.