Technické poruchy či brilantný marketingový ťah?

Autor: Milan Ondruš | 5.1.2014 o 21:14 | (upravené 5.1.2014 o 21:23) Karma článku: 0,00 | Prečítané:  66x

Piatok, 3. január. Len pár hodín pred večernou spravodajskou reláciou oznámila najsledovanejšia televízia na Slovensku Markíza nečakanú správu. „Pre náhle technické problémy nemôže Markíza odvysielať Televízne noviny,“ vysvetľovala hovorkyňa televízie Tatiana Tóthová.

Pre problémy rovnakého druhu neodvysielala pritom Markíza ani Prvé televízne noviny o 17:40. Ľudia namiesto toho, čo sa na Slovensku udialo za posledný deň, tak mohli sledovať slovenský sitcom Susedia.

Problémy, ktoré sa nedajú vysvetliť?

Markíza má postavenie slovenskej televíznej jednotky. Podľa toho by sa mala i správať. Jej Televízne noviny formujú spoločnosť, majú mienkotvornú silu. Dôležitosť má i akákoľvek komunikácia z ich strany. Preto je pre mňa minimálne veľmi čudné, ak jediným vysvetlením neodvysielania správ sú bližšie nešpecifikované technické problémy. Na jednej strane Markíze vyčítam totálnu komunikačnú neprofesionalitu, na strane druhej sa zamýšľam, o aké technické problémy mohlo ísť. Výpadok serverov, elektrického prúdu, hackerský útok, vymazanie nakrútených materiálov (podľa vyjadrenia hovorkyne televízie Markíza nemohla odvysielať správy ani v náhradnom režime, keďže redaktori nemohli pre technické problémy upraviť nakrútenú surovinu do reportáží)? Všetky možné príčiny sú len veľmi málo pravdepodobné. Avšak, OK, pripúšťam teoreticky možnosť, že šlo o niektorý z menovaných problémov. Ak áno, prečo sa Markíza nezachovala k svojim ľuďom čestne a nevysvetlila presne, čo sa stalo? Čakal som to deň potom, v sobotných Televíznych novinách, avšak z úst moderátorov zaznelo len strohé ospravedlnenie, nič viac. Len tak na okraj, pri autonehode vieme presne, kto šiel po ktorej ceste, kto šiel akou rýchlosťou a na koľko častí sa telo rozpadlo...

Marketingový ťah?

Počas 17-ročnej histórie sa to Markíze nestalo ani raz. Deň po technickom kolapse sa o čosi viac svetla do záhadnej udalosti podarilo vniesť portálu čas.sk (Zákulisie pádu správ: Markíza nemala šancu Televízne noviny odvysielať). Ale ani „vŕtavým“ redaktorom sa nepodarili zistiť presnú príčinu zlyhania. Možno sa preto domnievať, že šlo tak trochu o marketing, o spôsob ako na seba upriamiť pozornosť ostatných médií a publika. I vo vojnách museli generáli obetovať niektorý boj, aby mohli vyhrať celú vojnu. Navyše, ak sa konkurencia doťahuje a Markíza škrtá pod novým šéfom rozpočet.

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?